زندگی رسم خوشایندی است

زندگی رسم خوشایندی است
نویسندگان

به یک نیروی کمکی نیازمندیم!

پنجشنبه, ۳۱ خرداد ۱۴۰۳، ۰۸:۳۵ ق.ظ

این روزها وقت کم می آورم، کارگاه سلامت روان شرکت کرده اَم  و هروز باید بروم، اگر چه چندان دور نیست و حال آدم را خوب می کند اما خیلی وقت گیر است، سپس بدو بدو باید ورزش بروم و گاهی چند کار ریز و درشت در این میان همیشه دارم و باید انجام شَوَد د. نهایت هَم  آوردن سروناز بانو از مهد که ساعت سه عصر می شود و تند تند بساط نهار... 

اگر چه از ساعت شش صبح بیدار می شوم اما بازهم کم می آورم. ورودم به خانه و دیدن خانه ای ریخت و پاش تمام انرژی ام را می گیرد، آن هم برای من که بسیار به نظم و تمیزی خانه اهمیت می دهم... دکتر چمبه و صدرا اصلا همکاری نمی کنند، و بسیار گلایه دارم.. چند روزی دکتر چمبه به جهت جراحی چشم منزل بودند، اگر چه روز دوم حالش کاملا بهبود پیدا کرده بود، اما یک استکان را هم جابجا نمی کردند، 

و این گونه شد که لباس‌های روی رخت آویز، گاهی سه روز دست نخورده باقی می ماند، حجم انبوهی از ظرف شسته شده روی آبکش و توی ظرفشویی، تلنبار لباس‌های چروکِ در انتظار اتو توی کمد، کمدها و آیینه ها در انتظار گردگیری روزانه و... حتی کار به جایی رسیده که روتختی  کتان روزهاست از جای خود جُم نخورده( من یک روتختی قلاب بافی روی تخت انداخته ام که برای راحتی خواب یک روتختی کتان ساده هم شب ها رویش می اندازم و صبح ها آن را جمع می کنم،)

لطفا پسرهای دلبندتان را طوری پرورش دهید که در امور خانه به شما و همسرشان کمک کنند

🌿

 

عید غدیر خم نزدیک است، عدالت بی نظیر مولا علی آنچنان بود که باعث کینه ی عمیق عده ای شد و فجایع کربلا روی داد. 

عیدتان مبارک🌺

 

 

۰۳/۰۳/۳۱
سمانه صبا

نظرات  (۲)

سلام عزیزم

راستش با کارکردن مرد توی خونه ای که زن خانه دار هست مخالفم. 

مرد بیرون خونه جون میکنه، بعد خسته بیاد خونه و کار کنه واقعا دور از انصاف هست. 

اینکه زن خانه بره ورزش و هزار کلاس و تفریح دیگه بعد برگرده خونه و انتظار داشته باشه باز هم استراحت کنه و مرد کار خونه بکنه دور از انصاف هست.

مرد و زن هر دو در طول روز نیاز به استراحت و تفریح دارن، انصاف نیست کل روز  و حتی روزهای تعطیل مرد به کار بگذره.

پاسخ:
سلام عسل بانو
من با دیدگاه شما مخالفم، این یک تفکر غلط قدیمی است، و این کلیشه های جنسیتی را باید دور ریخت( چه معنی داره مرد ظرف بشود و... )دغدغه اصلی نباید این باشد که کارهای خانه میان زن و مرد تقسیم شود، چه بسا که ما بانوان متوجه کار بیرون مرد هستیم و انتظارات بی جا نداریم بلکه در تقسیم وظایف امورات باید هماهنگی میان زن و مرد باشد، ما هم نیز متوجه ایم در طی هفته خستگی کار و استرس های روحی و... بر روی روح و جسم همسران وارد شده اما در زمان هایی که ایشان وقت و انرژی کافی دارند بویژه روزهای تعطیل انتظار مشارکت در زندگی مشترک امر عجیب و غریبی نیست 

سمانه جان لطفا پیام من رو به خودت نگیر، من صرفا نظر شخصیم رو گفتم و گرنه من اصلا شما رو نمی شناسم که بخوام منظوری داشته باشم. یکمی توضیح بیشتر میدم تا منظورم رو بهتر برسونم. 

عزیزم من با کار خونه کردن مرد مخالف نیستم، و اصلا ظرف شستن رو واسه مرد عیب نمیدونم. بخصوص اگر زن خونه شاغل باشه که در این صورت وظیفه مرد هست که در کارهای خونه مشارکتی برابر با خانم داشته باشه. 

من با مشارکت برابر مرد با همسرش در کارهای خونه مخالف هستم وقتی خانم خانه دار هست. البته منظورم این نیست که لیوان خودش رو هم بر نداره بلکه منظور اینه که مثلا 90 درصد خانم و 10 درصد آقا در کارها مشارکت کنه. در کل من با مشارکت برابر خانم و آقا در کل زندگی مشترک (کار بیرون، کار خونه و...) هستم. حالا یکی بیرون کار بیشتری می کنه، یکی داخل خونه ولی به نظرم برآیند این دو باید مساوی باشه تا به کسی ظلم نشه. 

دور از جون شما ولی دیگه خانم ها مثل گذشته مظلوم نیستند و... 

پاسخ:
سلام بر عسل بانو، برای حفظ سلامت روان رکن اصلی خانواده؛ مادر، باید از او حمایت همه جانبه شَود( خواه شاغل خواه خانه دار )تقسیم وظایف باید با درایت و عدالت کامل و برنامه ریزی مشخص انجام شود تا به هیچ یک از طرفین ظلم نشود

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">