زندگی رسم خوشایندی است

زندگی رسم خوشایندی است
نویسندگان

ایتالیا!

پنجشنبه, ۱۷ خرداد ۱۴۰۳، ۰۳:۴۵ ب.ظ

دختر عموی من در دانشگاه تورین ایتالیا برای یک فرصت تحقیقاتی پذیرفته شده، با درآمد بسیار عالی! هفته ی پیش من را فرستاده بود جردن(کنسولگری ایتالیا )برای چند سوال، هر چه گشته بود جواب پرسش هایش را در سایت‌ها و صفحات نیافته بود.روز پانزده خرداد برخلاف تصورمان باز بود و من دست وپا شکسته سوال پرسیدم و جواب گرفتم( مقابل کارمندش حسابی هول شده بودم😗 )

دانشگاه تورین، خودش کار دختر عمویم را درست کرده، اما او مْصر است که دختر شش ساله اَش را نیز همراهش ببرد اگر چه باز هم دانشگاه تورین قول مساعدت و همکاری داده تا سریع به پرونده دخترک هم رسیدگی شود، اما دختر عمویم معتقد هست ایتالیایی ها در کارهای اداری بسیار کُند و تنبل هستند و به قول معروف *جان به سَرت* می کنند، دختر عمویم تهدید کرده در صورت نبود دخترش، هرگز به ایتالیا نخواهد رفت و همکاری منتفی است( دانشگاه تورین هم حسابی به تکاپو افتاده). 

این مدل مهاجرت به گمان من، اصلا جای نگرانی ندارد و و صد البته وجه ی مناسبی هم دارد( شما آنقدر کاربلد هستین که کشور مقصد، تشنه ی مهارت و علم شماست) من به شخصه با مهاجرت های از نوع پناهندگی و تبعات آن اصلا موافق نیستم. (شنیده ام مهاجران پناهنده از یک سری امکانات کشور مقصد برخوردار نخواهند بود و شرایط زندگی در کمپهای پناه جویان سخت است) ویا مهاجرت بدون تمکن مالی و علمی. به نظرم کسی که اینجا مهارت خاصی ندارد و تمکن مالی هم ندارد شرایط جالبی هم در کشور مقصد نخواهد داشت.( بر اساس چند تجربه)

خلاصه با درایت مهاجرت کنید 🤲🌿

برای دختر عمویم بهترین را می خواهم، او همواره در تلاش و کوشش است و سر سختی غریبی دارد 🌺

۰۳/۰۳/۱۷
سمانه صبا

نظرات  (۲)

کاش شرایطی پیش بیاد که افراد کاردان و کار بلد توی کشورمون بمونن و کشورمون رو بسازن. 

پاسخ:
کاملا با شما موافق هستم
متاسفانه نبود آزادی اجتماعی به نظر من مهترین عامل مهاجرت هست، اقتصاد بهانه اَس، وگرنه در بسیاری از کشورها هم گرانی بیداد می کنه 💝🤲الهی آمین

سلام

مملکت با کلی اشکالات سیستم آموزشی،  دانشجو و آدم تحصیل کرده را تحویل کشورهای دیگه میده وامصیبتا

پاسخ:
سلام بانو جان، مسبب حکومت هست وقتی چاپلوسی و تملق و ریا باعث میشه یک مداح استاد  یک دانشگاه معتبر ایران بشه و در عوض صدها استاد دانشگاهی نابغه  جلای وطن کنند

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">