زندگی رسم خوشایندی است

زندگی رسم خوشایندی است
نویسندگان

روز عشق

چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۰۳:۱۹ ب.ظ

دکتر چمبه برای نُخستین بار برای من کادوی والنتاین گرفت ‌( اگرچه مراسمات به جای فرهنگ ها و ادیان قابل احترام است اما برای من با وجود این همه آیین های زیبای ایرانی، پاسداشت والنتاین و هالوین و... بی معناست) کادوی من :یک باکس کوچک چوبی با اندکی تزئینات قلب و شکلات و... دو تا خرس عروسکی بود... همان ابتدای امر دخترک بغض کرد و لب ورچید و پسر هم قهرآلود و باد کرده! من هم که سرانجام کادو را، چون زلالی چشمه و روشنی آفتاب عیان جلوی چشمانم می دیدم، تسلیم وار، خرسِ پسر را به صدرا دادم و خرس دختر به دخترک رسید.. شکلات ها میانشان به انصاف تقسیم شد، قلب های تزئینی اکلیلی نصیب دخترک شد و کرمِ شکلاتی نصیب پسر!!! من ماندم و یک جعبه ی خالی چوبی با کُلی پوشال قرمز! 

🌿

عشق ارزشمند و والا است، عشق درست را خداوند نیز می پسندد و دوست دارد، یادمان باشد هر احساسی را عشق نپنداریم که گاه هوسی گناه آلود و ویران کننده است

🌿

یک بنده خدایی همسرش مدال گران بهاء ی طلایی خریده بود اما وی بشدت ناراحت و خشمگین بود چرا که طرحش را دوست نداشت! خوشبختی و شادی را به کالاها گره نزنیم و هر چه از دوست می رسد را نیکو داریم حتی یک لبخند. زمانه سخت شده و جیب ها خالی. 

🌿

زیباترین عشق، عشق ائمه به خداوند خاصه امام حسین علیه السلام است. او در مقابل معشوق از جان و مال و ابرو و خانواده گذشت... این عشق غریب روح بزرگی می طلبد و از درک ما خارج است.... 

اعیاد ماه مبارک شعبان مبارک همه ی ما، بهترین ها برایتان در این ماه رخ دهد 🤲

 

۰۲/۱۱/۲۵
سمانه صبا

نظرات  (۲)

سلام عزیم

هدیه مبارکتون باشه و الهی که زندگیتون پر از عشق و صفا باشه.‌ اصل این روز هم ایجاد حال خوشه و بس، حالا ایرانی و خارجی مهم نیست. البته اگر یک عده بگذارند، مثل همه رسم‌های ایرانی پر زرق و برقی نکنند. نزدیک محل زندگی من بازار گل هست باورتون نمیشه شب یلدا شب عید هالوین روز مادر و روز پدر و ولنتاین و سپندارمذگان بقدری اغراق و تجمل می بینی که انگار نه انگار اینجا ایرانه و تورم بیداد می کنه. اروپاییش یک بسته شکلات ساده با روبان قرمز کادو میده ولی من چند روز پیش دیدم یک آقایی ماشینش را آورد دم بازار گل ، غرفه دار کل ماشین را گل قرمز تزیین کرد با ادکنک‌قلبی روی صندلی عقب و بعد یک خرس قد من نصب کرد روی سقف و جععبه شکلات بسیار بزرگ گذاشت رو کاپوت. احتمال میدم یک‌گوشی گرون قیمت هم تو صندوق ماشین بگذره که خانمش یا دوست دخترش را سورپرایز کنه،🤣🤣🤣 به هر حال خوش باشید عزیزم

پاسخ:
سلام بر بانوی چون ماه
دقیقا، حال خوش این همه زرق و برق نمی خواد که
چه جای خوبی زندگی می کنید، بازار گللللل
دو چیز انسان را ویران می کند :افراط و تفریط در هر چیزی حتی دین
😄 حالا خرس رو کجا می خواد جا بده 
سپاس فراوان 🌿💝

چه مادر سخاوتمندی. 

پاسخ:
کادوها دیر یا زود غصب می شد اینطوری خودم پیش قدم بشم باکلاس تر بود 😬

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">