زندگی رسم خوشایندی است

زندگی رسم خوشایندی است
نویسندگان

گذر کردن از یکنواختی

دوشنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۱، ۰۸:۰۸ ب.ظ

مدتی است به فکر فرو رفته ام تا قید تهران را بزنیم

زندگی در شهرهای متفاوت( مشهد، یزد، بندرعباس )تجربه های گران قیمتی برایم یادگار گذاشته است از تجربه های تلخ که تعدادشان کم هم نبود تا خاطرات خوشایند که هنوز هم یادآوری شان لبخند به لب می آورد

حالا در حال بررسی و تحقیق از دوستان و مهاجران هستیم تا مزه زندگی اینبار در شمال ایران در رشت نگین سبز ایران را تجربه کنیم

من دروان کودکی ام در حیاط پر دار و درخت خانه ی آقاجانم گذشته است. حیاطی پر از درختان آلبالو و گیلاس و هلو و انجیر وبوته های گل یاس و محمدی و رز و پیچک های پر از مارمولک کنج حیاط و درختان در هم پیچیده شده ی مو که سقفی سبز بوجود آورده اند و تابی که از سقف آن آویزان کرده بودند و من توی آن می نشستم و به بالا صعود می کردم و. دست دراز می کردم تا آن انگورهای درشت و آبدار و رسیده را بچینم...عجب دوران کودکی و نوجوانی لذت بخش و رویایی داشتم ها! 

من آدم تهران و آپارتمان نیستم.. اصلا نمی فهمم آنهایی که می توانند رها شوند اما خود را اسیر نام وسوسه انگیز تهران کرده اند.

زندگی در شهرهای دیگر با کیفیت تر است، سلامت روان و روح در شهرهای کوچک بیشتر تامین می شود زندگی در حالت اسلوموشن، آرام بی تنش وترافیک و استرس.. آرام آرام.

می خواهم باز تجربه کنم، یکجا ماندن آدمی را راکد و روحش را خسته می کند 

اگر چه به مثلی:

آنچه دلم خواست نه آن می شود

هرچه خدا خواست همان می شود

ممنون خدا جان 

۰۱/۰۹/۱۴
سمانه صبا

نظرات  (۲)

سلام کاملا باهاتون موافقم. من الان فقط چند ماه هست که به واسطه شغلم اومدم تهران و هر روز دعا میکنم تو این شهر موندگار نشم. واقعا با همه امکاناتی که وجود داره هیچ جذابیتی برای من نداره. به همون دوتا خیابون شهرستان خودمون راضیترم😊 شما هم انشالله هر چه زودتر بار کنید برید

 

 

 

 

پاسخ:
سلام شبنم جان
امیدوارم در بازه زمانی که در تهران هستین حسابی اینجا را گردش کنید، کاخ و موزهای زیادی دارد، و طبیعت اطرافش چون آبشار آهار، ایگل، سنگان، لالون، برگ جهان و دشت هویج را حتما ببیند بعد هم بروید در شهر آرام و دوست داشتنی خود روزگار به آرامش و بدور از تنش و ترافیک و آلودگی و بدوبدو کردن بگذرانید و حظ دنیا را ببرید 🌿🙋

سلام عزیزم

خواننده خاموشت هستم. 

فقط می خواستم بگم قدر زندگیت رو بدون، چون دنیا به کامت هست، البته انشالله که همیشه زندگی تون همین جور به کامتون باشه.

من نه کودکی کردم نه نوجوانی و نه... خدا رو شکر که خدا تقدیری رو واستون رقم زده که از زندگی لذت ببرید.

البته که میدونم قطعا شما هم مشکلات خاص خودتون رو دارید اما همین که از کلیت زندگی تون راضی هستید، عالی هست. 

پاسخ:
سلام بانو
اگر از مشکلات نمی گویم دلیل بر نداشتن آن ها نیست، زندگی همواره با رنج عجین شده است و من نیز مبرا نبوده و نیستم و گاه چنان مورد آزمایش الهی قرار گرفته ام که شاید اگر می دانستید انگشت حیرت بر دهان می بردید:
 اما یاد گرفته ام:
دنیا به من بدهکار نیست
دنیا  و مردم آن قرار نیست به میل من باشند و رفتار کنند و این من هستم که باید روی خودم کار کنم تا حالم خوب باشد من تنها قدرت سلطه بر افکارم را دارم نه دنیا و مردمش
انرژی خود را روی مسائلی که کنترلی روی آن ها ندارم هدر ندهم
به گذشته و مشکلاتش نچسبم
وقتم را به ابراز تاسف و حس ترحم به خودم  تلف نکنم



ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">